تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها چرا نشست شورای عالی کار برگزار نمی‌شود؟ خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس ایران خودرو | کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟ ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل گران‌فروشی (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) فهرست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + فهرست تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است قفل واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، در دولت سیزدهم شکسته شد طلا و سکه در بازار مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان در دولت سیزدهم هستیم نرخ طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جزئیات نرخ اجاره‌بها در منطقه فرامرز عباسی مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای متقاضیان وام قرض‌الحسنه + جزئیات سرنوشت تعطیلی شنبه‌ها چه شد؟ + فیلم ایران در تولید گندم به پایداری رسید «اعتبار مالیاتی» ابتکار دولت برای حمایت از شرکت‌های  دانش بنیان‌ بازگشت طلافروش‌های مشهدی به بازار | پلمب‌ها باز شد چرا سود سهام عدالت برای برخی افراد واریز نشد؟ شرایط فروش ۲ محصول سایپا برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده اعلام شد | اسامی خودرو‌ها و زمان تحویل جزئیات پرداخت مالیات ۱۴۰۲ در ۱۵ قسط مساوی قیمت طلا در بازار جهانی امروز چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) احتمال تغییر حقوق کارگران جزئیاتی جدید از ادامه طرح کالابرگ الکترونیک
سرخط خبرها

چگونه از کالابرگ الکترونیکی (سبد کالا) استفاده کنیم؟ + لیست قیمت‌ها و جزئیات

  • کد خبر: ۱۹۵۴۱۷
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
  • ۲
چگونه از کالابرگ الکترونیکی (سبد کالا) استفاده کنیم؟ + لیست قیمت‌ها و جزئیات
به تازگی امکان استفاده ۷ دهک پایین درآمدی از طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شده که طبق گفته معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعیت مشمولان کالابرگ الکترونیکی همراه با یارانه تشویقی از ۴۱ میلیون نفر به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کالابرگ الکترونیکی در کنار یارانه نوعی از حمایت دولت از اقشار ضعیف جامعه با هدف تامین امنیت غذایی آن‌ها است. این نوع جدید از حمایت نه به صورت وجه نقد، بلکه به صورت اعتبار برای دسترسی به کالا‌های اساسی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به این معنا که افراد امکان برداشت وجه نقد مانند یارانه از حساب بانکی خود را ندارند و تنها می‌توانند با استفاده از آن کالا‌های مشخص شده را خرید کنند. استفاده از این کالابرگ کاملا اختیاری است و در صورت استفاده نکردن یارانه‌ای از حساب سرپرستان خانوار کم نمی‌شود.

با کالابرگ الکترونیکی چه کالا‌هایی را می‌توان خرید؟

۱۱ قلم سبد کالایی که پیش از این شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن شکر، قند و برنج می‌شد اکنون میوه‌جات نیز به این اقلام اضافه شده و شامل شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و مغزدانه است.

این اقلام دارای بارکد هستند و کالا‌هایی که جدیدا اضافه شده نیز بارکد منحصر به فرد خورده‌اند و اگر مشمولان به فروشگاه‌های واجد شرایط و زنجیره‌ای مراجعه کنند، به دلیل اینکه محصولات بارکد خاص دارند، به راحتی می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند، در همین راستا خانوار‌ها برای اطلاع از لیست اقلام و فروشگاه‌های واجد شرایط باید برنامه کاربردی شما را نصب کنند.

با این طرح شما می‌توانید ۳ کیلوگرم شیر، ۴۰۰ گرم پنیر، ۱ کیلوگرم تخم‌مرغ، ۲ کیلوگرم مرغ، ۸۰۰ گرم روغن مایع، ۷۰۰ گرم ماکارونی، ۲ کیلوگرم برنج، ۲.۵ کیلوگرم ماست، ۵۰۰ گرم قند و شکر، ۱.۲ کیلوگرم حبوبات و ۱ کیلوگرم گوشت را با برند دلخواه خود خرید کنید.

جمع کل قیمت کالابرگ الکترونیکی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان است. اختلاف مبلغ این دو سال از سوی دولت جبران می‌شود؛ اما، اختلاف مبلغ سبد منتخب شما و سبد منتخب دولت که به‌خاطر برند انتخابی است، باید به دست شما جبران شود.

جدول سبد منتخب دولت

چگونه از کالابرگ الکترونیکی (سبد کالا) استفاده کنیم؟ + لیست قیمت‌ها و جزئیات

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

خانوار‌ها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه شما از وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌های مشمول که به این طرح متصل شده‌اند باخبر شوند. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از کد خرید و کد اعتبار و باقیمانده اعتبار یارانه خود مطلع شوند.

علیرضا عسگریان، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعداد فروشگاه‌های کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: در ابتدای طرح قرار بود ۵۰ هزار فروشگاه با طرح همکاری کنند، اما تعداد فروشگاه‌ها از ۱۴۲ هزار اکنون به ۱۴۵ هزار فروشگاه افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه مردم چگونه می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ‌های الکترونیکی باخبر شوند، گفت: کافی است برنامه کاربردی یا اپلیکیشن «شما» را نصب کنید، فروشگاه‌های اطراف را به شما نشان می‌دهد و هریک از این فروشگاه‌ها با یک پوستری مشخص شده‌اند و نزدیک‌ترین فروشگاه از طریق برنامه کاربردی شما در دسترس قرار می‌گیرد.

عسگری گفت: هر کسی از هفت دهک پایین درآمدی به میزان ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای مدنظر در طرح کالابرگ خریداری کند ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برایش واریز می‌شود که این ۱۲۰ هزار تومان هم باید الزماً از همان کالا‌ها خریداری شود.

وی تأکید کرد: اجرای کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است و هیچ اجباری در کار نیست و با هریک از کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار می‌توان این خرید را انجام داد و حتی اگر سرپرست خانوار کارت بانکی خود را فراموش کرده باشد با نصب اپلیکیشن شما و وارد کردن کد خرید می‌تواند از اعتبار کالابرگی خودر قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده کند.

چه زمانی از کالابرگ الکترونیکی خرید کنیم؟

مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیک از ساعت ۱۲ ظهر ۱۵ هر ماه تا ساعت ۱۲ ظهر ۱۵ ماه بعد است؛ چراکه، ۵ روز برای محاسبه اعتبار استفاده شده سپس واریز مابقی یارانه در ماه بعد زمان نیاز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ملیحه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
0
0
سلام من از فروشگاه هفت رفتم سبد کالا بگیرم اما از من 650 هزار تومان پول درخواستکرد و گفت دولت فقط 10 درصد از کل پول رو قبول کرده اما من خرید نکردم و از مغازه که طرح کالابرگ بود خرید کردم فقط 100 هزار پول داخل کارتم باید داشته باشه تا بتونید خرید کنید و راحت هر نفر 220 هدیه فجرانه رو خرید کردم
اسماعیل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
0
کالابرگی که شماتعین کنیدکه چیزی بخریم بدردنمیخوره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->